A legnépszerűbb szoftver a vendéglátásban

GYIK

GYIK

Automatizálható-e az NTAK adatszolgáltatás?

Természetesen igen. Az automatizálás alapvető funkciója és célja az NTAK szoftvereknek. Az (automatizált) adattovábbítás ugyanakkor csak olyan, megfelelő módon ütemezett vendéglátóipari szoftver segítségével valósítható meg, mint cégünk korszerű, saját fejlesztésű r_keeper NTAK szoftvere.

Az automatizálással a rendszer a kötelező adatszolgáltatást önállóan elvégzi, és széles körben támogatja a folyamatszervezést, a munka órák hatékony adminisztrációját, a könyvelést és a raktározást is. Azért is érdemes az automatizációt választani, mert az adatszolgáltatást azokon a napokon is el kell végezni, amikor az üzlet vagy turisztikai attrakció zárva van.


Ki lehet állítani áfás számlát az NTAK szoftverrel?

Cégünk r_keeper NTAK szoftvere számlázási funkcióval is rendelkezik, és teljes mértékben megfelel a hatályos jogszabályi kötelezettségeknek, így Ön néhány lépésben – gyorsan és egyszerűn ki tud vele állítani áfás számlát. A rendszer lehetővé teszi az üzleti folyamatok automatizálását, így megkönnyíti a vendégtérben történő munkát, segít az elszámoltatásban, a könyvelésben, munka órák feldolgozásában, a raktározásban és az NTAK-kal való kommunikációban is. Az egyszer már felvitt adatokat az adatbázisban tárolja, és a megfelelő formátumban, automatikusan továbbítja a az NTAK rendszerébe.


Kinek kötelező az NTAK-adatszolgáltatás?

Az NTAK (Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ) adatszolgáltatást a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény írja elő, és ennek megfelelően az MTÜ (Magyar Turisztikai Ügynökség) felügyelete alatt működik. A rendszer célja, hogy olyan információkat gyűjtsön az egyes vendéglátóipari egységekről, amelyek segítik a turisztikai szektor fejlesztését, és hozzájárulnak a magyar turizmus versenyképességének növeléséhez.

Az NTAK-adatszolgáltatás a 12 millió Ft feletti nettó árbevétellel rendelkező vendéglátó üzletek és turisztikai attrakciók számára kötelező 2024. január 1-től. Az adatszolgáltatást azokon a napokon is el kell végezni, amikor az üzlet vagy szálláshely, stb. zárva van. A folyamat NTAK szoftverrel való automatizálásával mentesülsz az adatszolgáltatást szolgáló adminisztráció elvégzésétől és annak nyomon követésétől, amivel időt és energiát spórolhatsz. Az általunk fejlesztett NTAK vendéglátó szoftverek alkalmasak az NTAK adatszolgáltatásra, és a legújabb jogszabályoknak való megfelelést is biztosítják


Kell pénztárgépet használni, ha az NTAK-nak egyébként is küldök adatot?

Igen kell pénztárgépet vagy adóügyi nyomtatót használni, még akkor is, ha NTAK-nak küldesz adatot. Az NTAK adatszolgáltatás nem helyettesíti a pénztárgéptörvény betartását.


Pénztárgép használatának 30 napot meghaladó szüneteltetése

A 48/2013 (XI.15.) NGM rendelet 51.§ (1) bekezdése szerint, a pénztárgép használatának 30 napot meghaladó szüneteltetése esetén, szüneteltetés iránti kérelmet kell a PTGTAXUZ elnevezésű formanyomtatváon a NAV-nak megküldeni.


Lehet az r_keeper-rel adóügyi bizonylatot kiállítani?

Igen, lehet adóügyi bizonylatot kiállítani az r_keeper-rel. Az r_keeper pénztárgépekkel vagy adóügyi nyomtatókkal tud nyugtát vagy egyszerűsített számlát nyomtatni. Ha áfás számlát szeretnél adni, az r_keeper összeköthető a szamlazz.hu-val. Így a számlát akár hagyományos módon, akár elektronikusan is ki lehet állítani, és a könyvelő automatikusan hozzáférhet a szamlazz.hu fiókban.


Az éttermi rendszerek telepítésének menete

Megrendelést követően az előzetes árajánlatunkat szerződésbe foglaljuk és kiállítjuk az előleggel kapcsolatos díjbekérőnket. Ennek az elutalásával és a szerződés aláírásval kezdjük meg munkánkat jellemzően 1-2 héten (de minimum 2-3 napon) belül. A helyszín bejárást követően kijelöljük a részegységek helyét és egyeztetjük kivitelezőjével a gyenge áramú munkákat. Igény esetén a gyenge áramú hálózatot kiépítjük. A hálózat építés alatt kollégáink előkészítik rendszerüket és elkezdjük használatának az oktatását irodánkban. A menü feltöltést és a hálozat építést követően a helyszínen telepítjük és konfiguráljuk rendszerét.

A helyszínen telepíteni akkor tudunk, ha az összes kivitelezéssel kapcsolatos szakmunka befejezésre került és az egység ki van takarítva. A telepítés az esetek 90%-ban egy nap alatt a helyszínen megvalósul.


Finanszírozási lehetőségek

Az r_keeper rendszerek többféle módon elérhetők:

  • Vásárlás
  • Részletfizetés
  • Bérlet
  • Pályázati támogatás

1. Vásárlás

Az eszközöket az adásvételi szerződés megkötése és az 50% előleg befizetése után szállítjuk. A fennmaradó összeget 8 munkanapon belül, átutalással kell kiegyenlíteni.

2. Részletfizetés

Az előleg (50%) megfizetése után történik a szállítás, a maradékot 3, 6 vagy 12 havi részletekben, szervizdíjként lehet fizetni. A rendszer teljes kifizetése után kerül az eszköz a tulajdonodba.

3. Bérlet

Az r_keeper rendszer bérleti konstrukcióban is elérhető határozott vagy határozatlan időre. A bérleti szerződés előtt egy havi kauciót, beüzemelési díjat és az első havi bérleti díjat kell előre megfizetni.

4. Pályázati támogatás

Cégünk a vallalkozdigitalisan.hu oldal certifikált beszállítója. A rendszerek pályázati támogatással is igénybe vehetők, de érdemes egyedi ajánlatot kérni. Az aktuális pályázati lehetőségekről érdeklődj munkatársainknál.


Ipari célú hardver vagy normál PC és PDA?

Olyan ez, mintha azon gondolkodnánk, hogy bevigyük az otthoni sütőnket a konyhába, vagy vegyünk inkább egy pizza kemencét. Az éttermi szoftvereink futtatásához kifejezetten célhardverek használatát javasoljuk. A vendéglátóiparban “ipari” körülmények vannak, amelyek folyamatos terhelést jelentenek, és erre a célra fejlesztett eszközöket igényelnek. Az általunk kínált POS terminálok, blokknyomtatók és kézi rendelésfelvevők évek óta bizonyítják, hogy tartósak és megbízhatóak a pultos és konyhai környezetben is, ahol sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint egy irodai környezetben.


Kellékanyagok

A pincérgépekhez használt blokknyomtatók 33%-ának, a mágneskártya olvasók 25%-ának a meghibásodásához a nem megfelelő kellékanyagok használata vezet. Ezen meghibásodások többsége általában nem is javítható garanciális keretek között, így időt és pénzt takaríthatsz meg, ha minőségi kellékanyagokat használsz.

Az UCS RKeepeR Kft. hosszú évek tapasztalatai alapján, az általa forgalmazott nyomtatókhoz, a legmegfelelőbb papírokat, festék szalagokat; kártyaolvasóihoz pedig HiCo mágnes- és tisztítókártyákat kínál.


Rendelhető termékek:

  • Hőpapír nyugta és ital nyomtatókba (8 év láthatóság, megfelelő körülmények közt történő tárolás esetén)
  • Normál papír konyhai nyomtatókba (1 és 2 példányos)
  • Festék szalag (konyhai nyomtatókba)
  • HiCo Mágneses pincér és törzskártyák
  • Evolis tisztítókártya mágneskártya olvasókhoz

Kérjük keresse kollégáinkat rendelésével:

Tel.: +36 (1) 331 0778 
E-mail: info@ucs.hu

20.000 Ft feletti rendelés esetén, ingyenes házhoz szállítás Budapesten!


Oktatás

Habár az r_keeper az egyik legnépszerűbb elszámoltató éttermi rendszer, egyelőre még senki nem született úgy, hogy a használatát minden részletében ismerte. Ha Te is közéjük tartozol vagy szeretnéd a vendéglátó programok működését mélységeiben is elsajátítani, hosszú üzletvezetői tapasztalattal rendelkező kollégáink megtanítják Neked.

Rendszereink használatánk oktatása során sokszor kész elszámoltatási koncepciót is építünk ügyfeleinkkel.


Pénztárgép nyugta vagy egyenlegközlő?

Belső elszámoltató rendszereink egyenlegközlő bizonylatot állítanak ki a rendelés lezárásakor. Ez nem adóügyi bizonylat, mivel egy nem adóügyi nyomtatóból készül, így nincs szükség jogszabályi megfelelésre. A végösszeget azonban még be kell vezetni egy hagyományos pénztárgépbe.

Ha adóügyi rendszerrel dolgozunk, akkor a feketedobozos nyomtatóból kiadott nyugta adóügyi bizonylatnak minősül, és megfelel a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet előírásainak.


Áfás számla vagy egyszerűsített számla?

Áfás számlát – akár nyomtatott, akár elektronikus formában – bármely vendéglátó programból lehet adni, amely megfelel a jogszabályi előírásoknak, és regisztrálva van a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV). Az r_keeper programunk a szamlazz.hu integrációval lehetővé teszi ezt minden r_keeper 7 felhasználó számára.

Egyszerűsített számlát pedig pénztárgépként engedélyezett adóügyi nyomtatóból lehet kiadni. Ezekről a számlákról nem kötelező másolatot adni, és külön lejelentési kötelezettség sincs a NAV felé. A pénztárgép üzembe helyezését szervizünk végzi, és regisztrálja a NAV rendszerében.


Elszámoltatás audit és tanácsadás

Több évtizedes tapasztalattal rendelkező kollégáink segítségével, független elszámoltatási auditot nyújtunk ügyfeleinknek. Az audit célja az üzletvezetés és a tulajdonos közé ékelődve egy valós kép kialakítása, az esetleges hibák feltárása az elszámoltatással kapcsolatban, illetve a jövőre vonatkozó tanácsok megfogalmazása.

Igény esetén, kollégáink a folyamatos készlet gazdálkodással kapcsolatos adminisztrációt és kiértékelést is elvégzik.


Oktató videók

https://www.youtube.com/@ucsrkeeper